factory.hu
factory.hu  
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Hírek


A magyar internet menő
2011. január 29.

Kicsit lassan esett le mindenkinek a tantusz, de hát Magyarországon az
már valódi örömhír, ha egyáltalán leesik. A tantusz. 2011 januárjában
Magyarországon rossz az idő és mindenkit kirúgtak legalább két
munkahelyéről, viszont az internet végre elkezdett a helyére kerülni.
Ez lett a legmenőbb hely, ahol a legjobb dolgok történnek, ahol bulit
lehet szervezni, időpontot egyeztetni az önkormányzattal, innét lehet
a legpontosabban tájékozódni és itt lehet a legjobban szórakozni.

Ahogy arra mindenki emlékszik - aki a kilencvenes években is használta
ezt a csodás szerkezetet - a magyar szekció sokáig elég ciki volt.
Technikai újdonságként érdekes volt, akadt néhány szórakoztató
levlista és weboldal, Internetto, stb. az összkép azonban siralmasnak
mutatkozott. Talán mert még nem volt minden háztartásban és unatkozó
alkalmazottakkal teli irodában szélessávú internet, mindenesetre a
kezdeti évek elég csendesek voltak. A 2000-es évek elején aztán
lassan, de nagyon lassan elindult valami. Hirtelen lett néhány nagyon
izgalmas oldal, a magyar civilizáció nem online része pedig egyre
elmaradottabbnak tűnt.

A jelenlegi rózsás állapotokat két jelenleg is futó művészeti és/vagy
közéleti projekt szembeállításával lehet illusztrálni. Az egyik
offline, és úgy hívják, hogy 40. Magyar Filmszemle, a másik pedig
online, és az a neve, hogy Szlengblog. Mindkét vállalkozás nagyjából
ugyanazt tűzi ki maga elé célul: Magyarországot, valamint minket, a
drága magyarokat bemutatni a dokumentarista éleslátás, a nagybetűs
művészet és a még nagyobb betűs Igazság erejével. Mindkettő
nagyságrendileg ugyanannyi embert mozgat meg, ám míg az egyik friss,
formabontó és teljes egészében zseniális, addig a másik áporodott, a
Kongresszusi Központhoz kapcsolódik, és néhány fényesebb darab mellett
minden bizonnyal pont annyi feledhető lesz benne, mint az előzők. És
akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az egyik(elvileg) egy
fillérbe nem került, a másik meg néhány milliárd forintba egészen
biztosan, bár amióta rendszeresen vannak filmek, amelyek több évben is
kapnak támogatást, azóta a matematika eszközei már nem alkalmasak a
pontos összeg kiszámítására. Döntse el mindenki, hogy akkor melyik a
menő és melyik a halálosan ciki.

Számtalan ilyen példa van még. Csak találgatni lehet, hogy miért pont
2011 elejére érte el a tehetséges és tenni akaró magyar emberek
mennyisége azt a kritikus tömeget, amennyi már elég az internet
kivirágoztatására. Az, hogy most már (majdnem - a családok felében)
mindenhol van internet, kevés a magyarázathoz. Inkább valami olyasmit
tippelnék, hogy ahogy épeszű embernek kínos összeállnia egy ilyen
Kongresszusiközpontos bagázzsal, ugyanúgy zárult be minden egyéb kapu
az önkifejezési vágytól majd meggyulladó alkotópalánták előtt. Ki a
fene akar egy könyvkiadóval meg mindenféle állami pályázatokkal
bíbelődni ma? Ki akar leülni dumcsizni egy lemezcéggel?

Az interneten minden olyan egyszerű. Itt van például Igazságos Izom
Tibor naplója, amely ha nem is Rejtő vagy H. Kovács szintje, nagyjából
a maximumot hozza ki, amit ebből a korból ezzel az eszközzel lehet.
Nem lepne meg, ha egyszer könyvként is kiadnák, attól viszont még tény
marad, hogy ilyen csodák Magyarországon csak az interneten
bukkanhatnak fel, máshol egyszerűen nincs semmi esélyük. És nem csak
az írott szóval van ez ám így. Az utóbbi hónapok legjobb magyar nyelvű
lemezét jegyző Bobafett nagyon helyesen egész művét ingyen
letölthetővé tette. Mint ahogy egyébként szintén az interneten kezdett
el terjedni annak idején a Belga együttes munkássága is, azon nagyon
kevés dolgok egyike, amelyek már a kilencvenes évek végén is tudtak
online (on-line) jók lenni Magyarországon. Ezer példa van még. Akinek
épeszű, magyar nyelvű információkra van szüksége tornacipőkről,
éttermekről, szállásokról vagy a gazdasági válságról, esetleg csak
kortárs műalkotásokban gyönyörködne, annak is a világháló az ideális
választás.

Akárcsak a világon bárhol, az internet Magyarországon is hajlik a lájt
(lightos) tartalmak felé, ám egészen biztosan hamarosan eljön a nap,
amikor magyar filozófusok tömegei kezdenek blogírásba meg
közösségiháló-szervezésbe. Ma többek közt az is jó a magyar
internetben, hogy a lehető legelképesztőbb embercsoportoknak sikerült
rajta fórumot találniuk, a straightedge punkoktól a
farmer-fetisizstákig. Amióta rábukkantam a színvonalas késoldalra, én
már tudom, hogy a magyar interneten semmi sem lehetetlen. Az is nagyon
érdekes, hogy míg a tíz évvel ezelőtti hőskorban inkább csak azok a
szubkultúrák választották az internetet, amelyek nem tudtak volna
létezni az itt biztosított anonimitás nélkül (ki ne emlékezne az egyik
első magyar, igazán közösségi szájtra, a Lányok, Házak, Vendégekre
:)), addig ma már mindenki, aki kényelemre, gyorsaságra és sok
információra vágyik. És ha már közösségi oldalaknál tartunk, szeretném
elmondani, hogy a Facebook az menőnek ugyan nem nagyon menő, viszont
szemben az iWiW-vel és a Myspace-szel, nem piszkolja be a kezünket. És
itt a twitter.

Ami pedig a fentiekből következik, nyilvánvaló. Ez a cikk menő. Sőt,
drága olvasó, most te is menő vagy. Mindenki menő, aki online.



Forrás: Index


Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére



Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
Adathalászok utaznak a Google-on és Yahoo-n hirdetők adataira
Google Online Marketing Challenge
A világ más részeire is hatást gyakorló internetes társadalom elleni szigorítások ellen civil mozgalom emelte fel a szavát Új-Zélandon.
A magyar internet menő
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide