factory.hu
factory.hu  
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Hírek


Facebook vagy MySpace?

Egy felmérés szerint a faji és gazdasági elkülönülés a közösségi portálokon is megmarad: más az összetétele a Facebooknak és más a MySpace-nek.

Bár sokan azt vallják, hogy az internet összekovácsol, Dana Boyd, a Microsoft Research New England közösségi oldalakat kutató szakértője és kollégája, a Harvard Egyetem kutatója azt állítja, hogy ez csak önámítás. Boyd a Facebook és a MySpace látogatóinak összetételét elemezte, úgy, hogy elsősorban a tinédzser korú felhasználók körében végzett kutatásokat. Az utóbbi években leszűrt tapasztalatairól egy konferencián számolt be, amelyről a The New York Times tudósított.
A 2006 és 2007 között készült felmérések szerint a felsőbb osztályokhoz tartozó, főiskolai tanulmányokra készülő fehér gimnazisták voltak azok, akik főleg a Facebookot használták. A kevésbé minőségi oktatásban részesülő, nem fehér bőrű diákok körében viszont a MySpace bizonyult népszerűbbnek.
Boyd a "jó öreg osztályarroganciára" is felhívta a figyelmet: kiderült, hogy a facebookos fiataloknak nem kell sok, hogy leereszkedően szóljanak a MySpace-t használó társaikról.
Bár a kutatás óta eltelt időszakban újabb robbanást következett be a közösségi médiában, a legfrissebb, 2008 decemberében készült elemzések szintén megerősítették a Boyd által tapasztaltakat. A Pew Internet and American Life Project által készített tanulmány szerint a Facebook felhasználói körében nagyobb a diplomás férfiak aránya, míg a MySpace-t elsősorban főiskolai végzettség nélküli fekete vagy hispán nők látogatják.
A neves Norhwestern Egyetem kutatója, Eszter Hargittai is a társadalmi különbségek megmerevedését mutatta ki 2007-ben és 2011-ben végzett összehasonlító kutatásai alapján. A spanyolajkú közösséghez tartozók feltűnően távol maradtak a Facebooktól és inkább a MySpace-t látogatták, míg a fehér, az afroamerikai és az ázsiai közösség 80 százaléknál is nagyobb hányadban a Facebookot részesítette előnyben. Adatai alapján a MySpace 57, illetve 58 százalékos arányban volt népszerű a fehér és a fekete bőrűek körében, az ázsiai származásúaknál viszont csak 39 százalékot ért el.
A kutatás társadalmi-gazdasági különbségeket is felfedett: a Facebook felhasználóinak szülei nagyobb eséllyel tartoztak a magasabban képzett társadalmi rétegekhez, mint a MySpace tagjainak szülei.
A két év különbséggel elvégzett felmérések eredményeiben nem mutattak ki jelentős eltérést.

Forrás: MTI

Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére



Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
A Google megmutatta titkos szervereit
Adathalászok utaznak a Google-on és Yahoo-n hirdetők adataira
Google Online Marketing Challenge
A világ más részeire is hatást gyakorló internetes társadalom elleni szigorítások ellen civil mozgalom emelte fel a szavát Új-Zélandon.
A magyar internet menő
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide