factory.hu
factory.hu  
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Hírek


Google Online Marketing Challenge
2011. május 8.

A Google 2008-ban rendezett világversenyén 47 ország 1650 csapata, mintegy 8500 diák vett részt, akik közepes vállalkozások internetes marketingstratégiáinak kidolgozásával mérték össze szaktudásukat és kreativitásukat.

A jelentkező csapatok feladata egy szabadon választott helyi cég internetes látogatottságának felfuttatása volt a Google AdWords hirdetési programjának segítségével. Az online marketing projekt valódi, gyakorlati életben való kivitelezéséhez a Google minden csapatnak 200 dolláros keretösszeget biztosított. A jelentkezők száma a szervezők elképzeléseit is meghaladta, 1650 diákcsoport mérettette meg magát a világ számos pontjáról. A régiókra osztott versenyt az összesítésben a Nyugat-Ausztráliai Egyetem nyerte, mely egy falmászó terem kampányával szerezte meg az első helyet. Az európai, közel-keleti és afrikai régió 600 csapata közül a Berni Egyetem hallgatói bizonyultak a legjobbnak, viszont a második, illetve harmadik hely között nem hirdettek sorrendet, így a német diákok után a magyar fiatalok állnak a rangsorban.

A tatabányai Üzleti Tudományok főiskola hallgatói egy PC bérléssel és használt számítógépek árusításával foglalkozó kisvállalkozás internetes eladási stratégiáját dolgozták ki. Sikerüket bizonyítja, hogy miközben a csapat a 200 dolláros támogatásból mindössze 22 ezer forintot használt fel, a verseny három hetes időtartama alatt egy millió forintos forgalmat bonyolított le a cég, mely korábban az egy éves bevételnek felelt meg. A hirdetés megjelenését követő öt perc elteltével már jelentkeztek érdeklődők a cég termékei iránt, az első hét után pedig a teljes raktárkészlet elfogyott.

A négyfős győztes csapat tagjai a főiskola online marketing nevet viselő másoddiplomás képzésén vettek részt, a hallgatók a munkájuk során már találkoztak a különböző marketing eszközökkel, a tudásukat pedig a főiskola elméleti és gyakorlati kurzusain fejlesztették tovább. A megmérettetésre február elejétől lehetett jelentkezni, a vállalkozó kedvűek közül pedig a főiskola válogatta ki a csapat tagjait tapasztalat, szaktudás és angol nyelvi képességek alapján. A versenyző csapatoknak egy hónap állt a rendelkezésére, hogy pár oldalban megfogalmazzák terveiket, a választott cég stratégiáját. A kommunikáció jelentős része a csapattagok között az interneten zajlott, napi kapcsolatban
voltak. A reklámozott cég, illetve a weboldal kiválasztása során fontos volt, hogy az rendelkezzen megfelelő számú látogatóval, a cégvezetőség rugalmasan kezelje a változtatási igényeket, illetve, hogy konkrét célokat tudjon a csapat megfogalmazni azzal kapcsolatban. A versenyzők elmondták, hogy képzés során már volt alkalmunk foglalkozni ezzel a weboldallal is egy korábbi gyakorlati kurzus során, az online marketing képzés ugyanis elméleti képzést is foglal magában, ahol valós példákon keresztül ismerhették meg a hallgatók a különböző ergonómiai, szövegírási stratégiákat.

Bár a Google angol nyelvű oktatási anyagokkal segítette a felkészülést, az on-line marketing ismeretek birtokában a magyar csapat már az ötletességre, a stratégia kidolgozására koncentrálhatott. A siker egyik kulcsa az volt, hogy olyan speciális területet választott ki a magyar csapat, ahol a kevesebb versenytárs miatt gyorsabb és jelentősebb eredményeket lehetett elérni. A sikeres résztvevők előtt még számos megbeszélés, interjú áll, és eredményességüket valószínüleg a témában érdekelt cégek több állásajánlattal honorálják majd.

Az tény, hogy a csapatok többsége jelentősen fel tudta lendíteni egy helyi kisvállalkozás internetes látogatottságát mindössze három hét alatt. Ez azt mutatja, hogy az AdWords és az on-line-marketing különösen hasznos lehet a világ bármely részén működő, sok milliós marketingbüdzsével nem rendelkező vállalkozásoknak - mondta el a verseny gyakorlati hasznáról Lee Hunter, a Google Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős termékmenedzsere.

A Google adwords versenye 2011-ben újra meghirdetésre kerül és reméljük, még több hazai diákcsapat sikerével végződik. A digitális marketing ismeretek elengedhetetlen részét képzik ma már a közgazdasági, reklám és kommunikációs stúdiumoknak. Talán helyénvaló itt a mondás, miszerint a több ezer külföldi csapat között nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos.




Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére



Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
Google Online Marketing Challenge
A magyar internet menő
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide