factory.hufactory.hu
   
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Hírek


A Twitter az internet legjobb oldala
2011. június 15.

Hetven kategóriában 350 jelölt, és összesen 147 díjazott; nagyjából ez volt az idei Webby-díjátadó számokban. A legtöbb kategóriában idén is az nyert, aki mindig szokott, és négy évvel az indulása után végre a Twitternek adták oda a fődíjat a szervezők. Üdítő kivételként nyert az internet legviccesebb oldala, a Selleck Waterfall Sandwich is.

Tizennegyedszer adták át a hosszú évek szívós marketingmunkájával az online köztudatba webes Oscarként bevezetett Webby-díjakat. Ha valamiben, hát abban biztos hasonlít az Oscarra az ezüstös rugót formázó szobrocskák átaádsa, hogy az elmúlt években rettenetesen elburjánzott: 1997-ben még csak 15 kategória volt, ma már 70, mindegyikben külön győztes a zsűri, és a közönség szavazatai alapján, plusz hét életmű-, Év Embere, és egyéb különleges díj. És mindenképpen emeli az esemény fényét, hogy az iszonyúan menő nevű International Academy of Digital Arts and Sciences ítéli oda a díjakat.

Különösebb meglepetéseket nem okozott a nyertesek listája, már csak azért sem, mert azt hagyományosan pár hétre előre nyilvánosságra szokták hozni, így a nyerteseknek van idejük felkészülni a szintén tradicionálisan öt szóból álló köszönőbeszédek megírására. Már aki veszi a fáradságot rá, idén ugyanis Arianna Huffington, a Huffington Post alapítója, a legjobb politikai blog kategória közönségdíjának nyertese az olvasóival íratta meg a beszédet (biztos unja már kicsit, 2006 óta minden évben megnyeri a kategóriát). A 99designs.com (legjobb webes alkalmazás, közönségdíj) pedig eladta a maga öt szavát, pontosabban aukcióra bocsátotta, és a nyertes licitet, hatezer dollárt jótékony célra ajánlotta fel.

A legfontosabb kategóriának hagyományosan a Best Practices név alatt futót tartják, itt éveken át nem lehetett a Flickr képmegosztótól elvenni a zsűri díját, tavaly aztán a New York Timesnak sikerült, idén pedig a Twittert kiáltotta ki a web legjobbjának az akadémia (futottak még: National Public Radio, CNN, New York Times, Guardian). Életműdíjat kapott Vint Cerf az internet feltalálásáért, az Év embere a veterán filmkritikus Roger Ebert lett, az év legfontosabb áttörésének díját pedig a tizenéves orosz Andrej Ternovszkij kapta, aki a Chatroulette-tel megadta a régóta vágyott lehetőséget a világ perverzeinek, hogy webkamerán keresztül bárkinek megmutassák a farkukat. Szegény Cerf, ha ezt előre látta volna, lehet, hogy inkább mégsem találja fel az internetet.

A hetven kategóriából 19-ben egyezett meg a közönség és a zsűri véleménye, ezek nagyrészt olyanok, ahol már évek óta mindig ugyanaz nyer – így a legjobb humoroldal, az Onion, a legjobb üzleti blog, a legjobb közösség, a Flickr, vagy a legjobb esemény, a TED. Az HBO volt az egyetlen, ami két kategóriában is duplázott, a mozgókép legjobb alkalmazása weboldalban, és a legjobb navigáció, illetve oldalstruktúra kategóriákban. (Attól függetlenül, hogy az HBO oldala tényleg roppant látványos, meg 3d-s, meg csillog-villog és zenél, de a navigáció az pont totális csőd rajta.)
Ha sikeres vagy, nem nyersz

Folytatódott az a trend, hogy ha valaki nagyon sikeressé és gazdaggá válik a neten, az nem is reménykedhet Webbyben: a Google jelölést sem kapott, a YouTube egyet a zene kategóriában, de nem nyerte meg, a Facebooknak a nevét sem ejtették ki a díjkiosztón, a Microsoftét sem, a Yahoo kivételként megnyerte a legjobb sportoldal díját – igaz, a Yahoo-t monsatában sikeresnek vagy trendinek nevezni költői túlzás. Már hagyományos médiaóriásnak sem olyan jó lenni, mint régen, a korábbi díjhalmozók közül a New York Times nyert hármat, a BBC kettőt (a legjobb híroldal díján idén is ők osztoztak, mint 2005 óta minden egyes évben), a Guardian meg egyet sem.

A kétszer hetven díj, illetve az összes jelölt listáját itt lehet végigböngészni, mi inkább önkényesen válogatunk az érdekesebb kategóriák között. Az internet legművészibb oldalának ezt szavazta meg a szakértő zsűri, a blogoknak osztott díjaknak pont a felét vitte el a Mashable, a szélessávú alkalmazások között pedig a Hulu aratott. A legjobb játéknak természetesen a facebookos Farmville-t szavazta meg a nép. A NASA megnyerte a legjobb kormányzati és a legjobb tudományos oldal díját is. Mindig nagy érdeklődés övezi a zene kategóriáját, ahol most a Magyarország felé letiltott Pandora online rádió kapta az összes díjat.

Végül a legizgalmasabb díjat, a Weird, vagyis őrültségek kategóriáját a szürreális, de tagadhatatlanul nagyon vicces Selleck Waterfall Sandwich [12], és a klasszikussá érett Failblog [13] nyerte, bebizonyítva, hogy azért még mindig van új a nap alatt, legfeljebb az akadémia kicsit lassan veszi észre: utóbbin már két és fél éve röhög az egész internet.


Forrás: Index

Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére



Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
A Google megmutatta titkos szervereit
Adathalászok utaznak a Google-on és Yahoo-n hirdetők adataira
Google Online Marketing Challenge
A világ más részeire is hatást gyakorló internetes társadalom elleni szigorítások ellen civil mozgalom emelte fel a szavát Új-Zélandon.
A magyar internet menő
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide