factory.hu
Factory
on-line marketing divízió
tanácsadás és kivitelezés
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing

A keresőmarketing (angolul Search Engine Marketing, rövidítve SEM) az online marketing egy fajtája, ami eszközeivel egy weboldal láthatóságát akarja növelni a keresők találati oldalain.

A keresőopimalizálás lényege, hogy az internetes keresők (Google, Yahoo, Live) a kívánt szavakra honlapunkat a találati lista elejére rangsorolják. Ez a nagy látogatottság alapja, hiszen mindenki az első találatok egyikére kattint. A keresőoptimalizálás adja meg az alapját egy honlap sikerének. A látogatottság növeléshez még sok más internet marketing eszköz is kell, de a látogatók 60-80%-a a szabadszavas keresőkből érkezik. A keresőoptimalizálás nem fizetős, azaz ha egy weboldal keresőoptimalizált, azért nem kell fizetnünk, hogy pl. a Google a listáján az elsőként hozza weboldalunkat! A keresőoptimalzálás tehát egy költséghatékony internet marketing eszköz, melynek segítségével sok új látogatóhoz, így új ajánlatkérésekhez megrendelésekhez jutathatja cégét..

Különösen vonatkozik ez a Google -re, mely az utóbbi évek fejlesztései révén miden más keresőhöz képest intelligensebb módszerekkel képes megszűrni az eredményeket.
A keresőrobotok így a Google is bonyolult algoritmusokkal maguk döntik el, hogy egy weboldal valóban releváns-e a keresett kifejezésre, ezért nem szeretik, ha a webmesterek próbálják befolyásolni a működésüket. A keresők, de különösen a Google robotjai a folyamatos fejlesztések során egyre okosabbak lesznek, és egyre több trükköt felismernek, míg a weblapfejlesztők egyre újabb trükköket találnak ki a befolyásolásukra.
Vannak tehát bizonyos módszerek, melyeket a Google büntet. Enyhébb esetben a weboldal, mellyel manipulálni próbálják a robotot harminc helyezéssel hátrább, vagy a kiegészítő találatok közé kerül, nulla Page Rank -et kap, a komolyabb büntetés pedig akár teljes kizárással jár, azaz a honlap egyáltalán nem jön ki találatként.

A keresőoptimalizálás nem más, mint a honlap ki- vagy átalakítása, mely az internetes keresők találati listájában, a lehető legjobb helyezés elérését szolgálja.

A keresőoptimalizálás több részterületre osztható:

A kulcsszavak meghatározása
A tartalom szerkesztése - beszédes linkek
A honlap keresőkbe történő regisztrálása
Linkmarketing



Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
Adathalászok utaznak a Google-on és Yahoo-n hirdetők adataira
Google Online Marketing Challenge
A világ más részeire is hatást gyakorló internetes társadalom elleni szigorítások ellen civil mozgalom emelte fel a szavát Új-Zélandon.
A magyar internet menő
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide