A tantárgy címe
MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ |
A tantárgy kódja
BB |
Félév
2008/09/1 |
A tantárgy típusa
előadás |
Óraszám
2 |
Kreditek száma
2 |
Tantárgyfelelős: MERTZ GÁBOR
Tantárgy státusza: előadás
A tantárgy felvételének előfeltétele: BBNKM 00100 (filozófia)
Tantárgy célja: felkészítés és eligazodási készségeik fejlesztése a marketing és marketing kommunikáció területén. Az üzleti élet, a vállalat és piac kommunikációját jellemző működési sajátosságainak megismertetése.
A tantárgy leírása
A fejlett piacgazdaság működési alapelveinek ismertetése, a piaci folyamtoknak marketing központú elemzése. Bevezetés a különböző piaci folyamatokba, különös tekintettel a piaci kommunikáció különböző formáira. A tárgy megismertet a folyamatosan fejlődő marketing és marketing kommunikációs elmélettel és gyakorlattal, abból a célból, h e folyamatok ismeretében a hallgatók minél hatékonyabban tudják kibontakoztatni gyakorlati kommunikációs képességeiket a vállalati illetve a non-profit szférában.
Főbb témák: attitűd, márka, célcsoport, reklám, értékesítési rendszer, logisztika, szegmentáció, termékfejlesztés, rádióhirdetés, piacvolumen, push stratégia, marketing stratégia, közvetlen értékesítés, kommunikációs rés, kultúra, kreatív stratégia
|
Téma |
1. |
Bevezetés: A marketing és a piaci kommunikáció szerepe a gazdaságban |
2. |
Alapfogalmak tisztázása, szegmentáció, célcsoportképzés, pozícionálás |
3. |
Piackutatás – adatkezelés, piaci adatok feldolgozása |
4. |
Fogyasztói magatartás – ismerjük meg a fogyasztót |
5. |
Márkázás. Márkapolitika. Termékfejlesztés. |
6. |
Szolgáltatások sajátosságai |
7. |
Árképzés. Hogyan határozzuk meg az árakat? |
8. |
Értékesítés. Klasszikus és direkt utak. |
9. |
A kereskedelem sajátosságai. Kis és nagykereskedelem. Csomagküldés. |
10. |
Személyes értékesítés. DM. Kulturális különbségek a piacon. |
11. |
Bevezetés a reklámba. Klasszikus és webreklám. |
12. |
Reklámstratégia, reklámtervezés. |
13. |
Marketing és kommunikációs stratégiák. |
Számonkérés módja:
Vizsga az előadásokon elhangzottakból és a kötelező irodalomból
Kötelező irodalom:
Bauer András – Berács József – Kenesei Zsófia: Marketing alapismeretek. Budapest, Aula, 2007
Előadáson kiosztott anyagok
Ajánlott irodalom :
Kotler, Philip – Keller, Kevin Lane : Marketingmenedzsment. Budapest, Akadémia Kiadó, 2006
Szántó Szilvia: Minden, ami marketing. Budapest, Hinora, 2007 |