factory.hu
Factory
on-line marketing divízió
tanácsadás és kivitelezés
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Marketing kommunikáció - tantárgy leírás


A tantárgy címe
MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ

A tantárgy kódja
BB

Félév
2008/09/1

A tantárgy típusa
előadás
Óraszám
2

Kreditek száma
2


Tantárgyfelelős
: MERTZ GÁBOR
Tantárgy státusza: előadás
A tantárgy felvételének előfeltétele: BBNKM 00100 (filozófia)

Tantárgy célja: felkészítés és eligazodási készségeik fejlesztése a marketing és marketing kommunikáció területén. Az üzleti élet, a vállalat és piac kommunikációját jellemző működési sajátosságainak megismertetése.

A tantárgy leírása

A fejlett piacgazdaság működési alapelveinek ismertetése, a piaci folyamtoknak marketing központú elemzése. Bevezetés a különböző piaci folyamatokba, különös tekintettel a piaci kommunikáció különböző formáira. A tárgy megismertet a folyamatosan fejlődő marketing és marketing kommunikációs elmélettel és gyakorlattal, abból a célból, h e folyamatok ismeretében a hallgatók minél hatékonyabban tudják kibontakoztatni gyakorlati kommunikációs képességeiket a vállalati illetve a non-profit szférában.

Főbb témák: attitűd, márka, célcsoport, reklám, értékesítési rendszer, logisztika, szegmentáció, termékfejlesztés, rádióhirdetés, piacvolumen, push stratégia, marketing stratégia, közvetlen értékesítés, kommunikációs rés, kultúra, kreatív stratégia


 

Téma

1.

Bevezetés: A marketing és a piaci kommunikáció szerepe a gazdaságban

2.

Alapfogalmak tisztázása, szegmentáció, célcsoportképzés, pozícionálás

3.

Piackutatás – adatkezelés, piaci adatok feldolgozása

4.

Fogyasztói magatartás – ismerjük meg a fogyasztót

5.

Márkázás. Márkapolitika. Termékfejlesztés.

6.

Szolgáltatások sajátosságai

7.

Árképzés. Hogyan határozzuk meg az árakat?

8.

Értékesítés. Klasszikus és direkt utak.

9.

A kereskedelem sajátosságai. Kis és nagykereskedelem. Csomagküldés.

10.

Személyes értékesítés. DM. Kulturális különbségek a piacon.

11.

Bevezetés a reklámba. Klasszikus és webreklám.

12.

Reklámstratégia, reklámtervezés.

13.

Marketing és kommunikációs stratégiák.



Számonkérés módja:

Vizsga az előadásokon elhangzottakból és a kötelező irodalomból


Kötelező irodalom
:

Bauer András – Berács József – Kenesei Zsófia: Marketing alapismeretek. Budapest, Aula, 2007

Előadáson kiosztott anyagok

 

Ajánlott irodalom :

Kotler, Philip – Keller, Kevin Lane : Marketingmenedzsment. Budapest, Akadémia Kiadó, 2006

Szántó Szilvia: Minden, ami marketing. Budapest, Hinora, 2007





Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide