factory.hu
Factory
on-line marketing divízió
tanácsadás és kivitelezés
Kommunikációs audit
Honlap optimalizáció
Keresőmarketing
Válságkommunikáció

Online marketing - tantárgy leírás



Tantárgyfelelős
: MERTZ GÁBOR
A tantárgy felvételének előfeltétele: hálózati kommunikáció vagy marketing kommunikáció

Tantárgy célja: A tárgy bevezetést nyújt az online-marketing világába. Az internet és főleg a world wide web lehetőségeit kihasználó online marketing technikák kerülnek ismertetése. A hallgatók gyakorlati és elméleti ismereteket szerethetnek egy online marketing kampány megtervezésével kapcsolatban.

 

Téma

1.

Bevezetés. Mi az online marketing? /csoportok megalakítása/

2.

A marketing és az internet jelrendszere. Márkanevektől a domain nevekig.

3.

Weboldalak tervezése, kialakítása, elemzése marketing szemmel.

4.

Reklám az interneten. Az interneten való reklámozás sajátosságai. Üzleti honlapok fajtái.

5.

Piackutatás, tesztelés az internet felhasználók körében. A spamről.

6.

E-kereskedelem (e-commerce) alapok. Összehasonlítás a klasszikus kereskedelmi formákkal.

7.

Az online reklámozás folyamata. Hirdetési hálózatok, médiaajánlatok. Bannerek és minisiteok. Igény szerint a Google adwords kampányokkal kapcsolatos részletesebb tanulmányok.

8.

On-line reklámozás a gyakorlatban. Hirdetés kiszolgáló szerverek. Igény szerint Google adwords kampánytervezés részletek.

9.

Web statisztikák (látogatottságmérés, eredményesség mérés)

10.

Internet demográfia. Mi tudható meg arról, hogy kik és mire használják az internetet, a world wide webet. Mérési nehézségek a statisztikákkal kapcsolatban.

11.

Prezentáció.

12.

Prezentáció.



Kötelező irodalom:

1., Eszes-Bányai: Online marketing (Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1999)
2., Ellsworth-Ellsworth: Marketing on the Internet (John Wiley & Sons, 1997)
3., D. S. Janal: Online marketing kézikönyv, 1-2. kötet (Bagolyvár Kiadó, Budapest, 1998)
4., Zeff - Aronson: Reklám az interneten (Geomédia Kiadó, Budapest, 2000)


Ajánlott irodalom:

1., Google adwords információk (forrás: Google Inc. www.google.com)
2., Morville, P. - Rosenfeld, L.: Information Architecture for the World Wide Web, Third Edition. (O'Reilly Media, 2007, CA)
3., Rich, J. R.: The Unofficial Guide to Starting a Business Online. IDG Books Worldwide, 2000)
5., egyéb online források, pl. www.camelpark.hu ; www.ksh.hu





Referenciák

SzállásPort - fényképes szállásajánló | Céges tréningek | Fotózás | Csapatépítő tréningek | Kereskedelem


Domain nevek

terapia.hu | honlapok.hu | azsiacenter.hu | koncepcio.hu | non-profit.hu | marketer.hu | kognitiv.hu
Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide