factory.hu
Factory
on-line marketing divízió
tanácsadás és kivitelezés
Honlapkészítés
Webhosting, tárhely
Arculattervezés, webdesign
Keresőoptimalizálás


Direkt Marketing 2008

A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Direkt Marketing Szövetség és a TeleData által közösen megrendezett szakmai délutánon mintegy 70 résztvevő vett részt, ahol a következők hangoztak el:

A direkt marketing eszközöket kombináltan kell alkalmazni, mivel nem minden terméket és szolgáltatást lehet hatékonyan ugyanolyan módon eladni. A különböző fogyasztói csoportok ugyanis más-más dm-eszközre, és eltérő mértékben fogékonyak. Például a fiatal, tehetős fogyasztók mintegy ötven százaléka már vásárolt konkrét terméket címzetlen és címzett dm-küldemény hatására.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a direkt módon eljuttatott, személyre szóló üzenetek jobban hatnak az emberekre, mint a tömegmédián keresztül megvalósuló hagyományos marketing kommunikáció. Ebből is látszik, hogy a hagyományos dm-eszközök nem veszítik el jelentőségüket, illetve nem csökken a hatékonyságuk abban
az időszakban sem, amikor például a mobiltelefon vagy internet térnyerésről szólnak a hírek.

A hagyományos dm-eszközök, így a címzett és címzetlen küldemények a leghatékonyabbak: ezek hatására például tavaly több, mint 276 milliárd forint értékben vásároltak a megkeresettek.

Az címzett és címzetlen küldemények minden területen jól alkalmazhatók: hatékonyságukat mutatja, hogy egyformán jól szolgálják a bevezető kampányokat, a márkaépítést, a lojalitás megerősítését és a közvetlen vásárlásösztönzést is. Ezen belül a címzett küldemények például minden más eszköznél jobban alkalmazhatók, így például a ma még kevés felhasználót elérő, de sok tekintetben hatékony e-mail
marketingnél is. A címzett dm-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm-küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.

Magyarországon jelentős fejlődés várható még a hagyományos direktmarketing-eszközök alkalmazása terén: mindezt arra alapozzák, hogy míg Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, addig a fejlettebb fogyasztói társadalmakban ennek a tízszerese, és további fejlődési potenciál adódik abból is, hogy a vidéken élők 20-30 százaléka még sohasem találkozott például címzett
vagy címzetlen küldeménnyel, s más módon sem keresték meg őket. Ahhoz azonban, hogy ezeket az embereket is elérjék a cégek, pontos és hiteles, legális adatbázisokat érdemes igénybe venniük.

A vállalkozásoknak csak ritkán éri meg saját adatbázist kiépíteni, mert ez nagyon költséges és éppen ezért nem is hatékony. A vállalkozások akkor járnak a legjobban, ha az adatbázist ezzel foglalkozó, speciális ismeretekkel rendelkező cégektől vásárolják meg. Az ilyen adatbázisok előnye nemcsak az, hogy kellően mélyek és
pontosak, hanem az is, hogy legálisak: így a benne szereplő emberek már előzetesen hozzájárultak ahhoz, hogy dm-küldeményt kapjanak.

A Direkt Marketing Szövetség megbízásából végzett 2008. évi direkt marketing ágazati kutatás legfontosabb információit ismertve és kitérve a DM-piac forgalmával, dolgozói létszámával, az iparág általános megítélésével kapcsolatos adatokra, a lakosság
véleményére a direkt marketingről, mely a gazdasági válság hatását vizsgálta a lakossági és az üzleti szférában.

A direkt marketing törvényi hátteréről reklámjogi szakértő tartott előadást, amelyben a nemrégiben megváltozott fogyasztóvédelem és reklámjog kapcsán azt boncolgatta, hogy mennyire kell óvni a fogyasztót a reklámoktól.

A direkt marketing ma már megkerülhetetlen tényező a reklámgazdaságban: míg a dm részesedése a teljes marketing-kommunikációs büdzsén belül 2003-ban még a 15 százalékot sem érte el, addig 2006-ban 33,9 százalék volt, tavaly pedig már meghaladta a 35 százalékot, a teljes költés pedig meghaladta a 35 milliárd forintot – ez 23 százalékos növekedés a megelőző évhez képest.

A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direktmarketing-szoláltatást kínál. A legális és etikus üzleti magatartás iránt elkötelezett TeleData rendelkezik Magyarország egyik
legnagyobb adatbázisával, amely minden eddiginél pontosabb és költséghatékonyabb direktmarketing-adatbázis hátteret ad a kis- és középvállalatok, a marketingkommunikációs cégek számára. A factory.hu szakértői segítségével még jobb eredményeket hozhat ki online és offline marketingkommunikációs kampányaiból.


Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére



További referenciák

Berolina | Lakásfelújítás | Esélyegyenlőség | Cromo Alapítvány | SzállásPort | Céges tréningek | Fotózás

Belföldi apartmanok | Ipari portál | Hvar sziget | Hotels in Hungary | Inchirieri auto


Domain nevek


Retro
Marketinginfo
Lakásfelújítás
SzállásPort

Szakmai háttéranyagok

PR és internet


Szakkönyvek

Oktatás
Válságkommunikáció
tantárgy leírás 2011
Online marketing
tantárgy leírás 2011
Marketing kommunikáció
tantárgy leírás 2008
Hálózati kommunikáció
tantárgy leírás 2008

Hírarchívum
Adathalászok utaznak a Google-on és Yahoo-n hirdetők adataira
Google Online Marketing Challenge
A világ más részeire is hatást gyakorló internetes társadalom elleni szigorítások ellen civil mozgalom emelte fel a szavát Új-Zélandon.
A magyar internet menő
Direkt marketing 2008

Az internet veszélyei
Több mint 20 ezer weboldalt töltöttek le káros kódokkal
Megbolondult a Google pár órára

Kapcsolat

webcím: www.factory.hu
e-mail: info@factory.hu
telefon: 06-30-28 300 30
2006-2014 © Com Bt.
Üzenetküldéshez kattintson ide